اسبقیان :

روسا و سرپرستان فدراسیون ها برای کاندیداشدن ملزم به استعفا نیستند

روسا و سرپرستان فدراسیون ها برای کاندیداشدن ملزم به استعفا نیستند

مرکز اسپرت: به گزارش مرکز اسپرت، معاون وزیر ورزش تصریح کرد که ابلاغیه وزارت ورزش بر مبنای ضرورت استعفای متقاضیان ریاست فدراسیون ها قبل از کاندیدا شدن شامل مدیران وزارت شده و در ارتباط با روسا و سرپرستان فدراسیون ها نیست.



سید محمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد ابلاغیه اخیر وزارت ورزش بر مبنای ضرورت استعفا مدیران رده های پایه، میانی و ارشد برای ورود به انتخابات فدراسیون ها و این که «این ابلاغیه دقیقاً شامل حال چه اشخاصی می شود؟»، توضیح داد.
وی ضمن اشاره به پیشینه ای که بعضی از مدیران وزارت ورزش برای حضور در انتخابات فدراسیون ها داشته اند، اظهار داشت: در بسیاری موارد همکاران وزارت با جایگاه های مدیریتی مختلف مبادرت به کاندیدا شدن کرده اند، در انتخابات شرکت کرده و صاحب رای شده یا نشده اند. این افراد در هر دو صورت و تا زمان نسخص شدن تکلیف، در جایگاه و پست خود بوده اند.
اسبقیان تصریح کرد: طبیعتا گاها این شائبه ایجاد می شد که این کاندیداها از موقعیت دراختیارشان در جهت کسب نتیجه از انتخابات بهره مند می شدند، همین مساله هم اعتماد عمومی نسبت به وزارت ورزش را کمرنگ می کرد.
معاون اول وزیر ورزش با اشاره به اینکه ابلاغیه جدید وزارت ورزش در این راستا صادر شد، تصریح کرد: این ابلاغیه صرفاً در مورد کارمندان وزارت ورزش است و تمام معاونان، مدیران کل، معاونان مدیران کل، روسای اداره کل، روسای گروه و حتی مشاوران را شامل می شود.
اسبقیان با تکیه بر این که حسب دستور وزیر ورزش، در این مورد صرفاً استعفا و اعلام آن مدنظر نیست، خاطرنشان کرد: در جهت اعلام استعفا، پست مدیریتی مربوطه باید خالی شود و فقط در این صورت است که ثبت نام مورد پذیرش قرار می گیرد.
وی در توضیح بیشتر این مورد اظهار داشت: هر یک از مدیران وزارت ورزش برای ورود به انتخابات فدراسیون ها باید اعلام استعفا کنند، در این حوزه باید موافقت واحد مربرطه به شکل رسمی اعلام و مدیرکل امور اداری هم خالی شدن پست را اعلام رسمی کند. یعنی از حیث حکمی، جایگاه مدیر مربوطه به کارشناس تغییر کند. در این صورت است که ثبت نام او بلامانع می شود.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش تصریح کرد: دبیران مجامع انتخاباتی تنها در این صورت و سپری شدن این مراحل می توانند مدارک این دسته افراد را پذیرش و ثبت نام آنها بعنوان کاندیدا را انجام دهند.
وی در جواب این پرسش که «با این اوصاف ابلاغیه فوق شامل روسا و سرپرستان فدراسیون ها نمی شود؟»، پاسخ منفی داد و اظهار داشت: کاندیدا شدن این افراد شرایط خاص خویش را دارد که متعاقبا اعلام خواهد شد.
اسبقیان همینطور در مورد این که « تکلیف اشخاصی با این شرایط که قبل از ابلاغیه وزارت ورزش و بدون استعفا مبادرت به کاندیدا شدن کرده اند، چیست؟»، اظهار داشت: این اجبار شامل حال این افراد هم می شود. پیش از این وزیر ورزش مبحث را به شکل شفاهی اعلام نموده بود و حالا شکل ابلاغ گرفته است، ازاین رو اشخاصی با این شرایط که بدون استعفا مبادرت به نام نویسی کرده اند در کمیسیون تطبیق رد صلاحیت مدیریتی می شوند.


منبع:

1403/08/02
09:48:50
0.0 / 5
20
تگهای خبر: فدراسیون , قهرمانی , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
مرکز اسپورت